55 Kinderen werden Hoogvlieger op Midden-Zeeland

26 juni 2024

Het is zaterdag 22 juni, de langste dag van het jaar is achter de rug en eindelijk is het zo ver, de Zeeuwse Hoogvliegersdag 2024 op vliegveld Midden-Zeeland!

De opbouw start al vroeg, het team dat de kinderen gaan ontvangen is nu al blij, het vliegweer is goed, en niet zo heet als vorig jaar.
Met 12 vliegtuigen zullen 16 piloten vandaag met 55 kinderen gaan vliegen.

Nadat iedereen zijn taak heeft kunnen voorbereiden, de ‘briefings’ zijn geweest, is het rond 10 uur tijd voor de aankomst van de eerste (van drie) groep kinderen in een heus vrachtwagenkonvooi.

De kinderen verzamelen bij Van der Valk Middelburg waar ze ontvangen worden met limonade en lekkers. Ze krijgen hier hun officiele Hoogvliegers shirt en pet. Daarna is het snel één van de vrachtwagens of motors uitzoeken voor het konvooi richting het vliegveld!

Met alle toeters en sirenes aan, komen ze het veld op.
Aangekomen op het veld, kunnen de kinderen die niet meteen kunnen instappen, spelen met de brandweerspuit, ballen gooien in de kraampjes, klimmen op een echte politiemotor, of alvast een vlieglesje krijgen op de simulator. Er is limonade en broodjes voor iedereen, en zelfs frietjes!

De hele grote vliegtuigbrandweerwagen, aan het begin van het terrein, laat één keer zijn indrukwekkende spuit helemaal op volle kracht werken. Door de wind heeft meteen het hele terrein met iedereen erop een extra douche gehad die dag. Leuk, maar dat doen we vandaag maar niet meer…

Als iedereen gevlogen heeft, zijn diploma gekregen en de foto’s zijn gemaakt, gaan de meeste families moe en voldaan richting huis.

Deze dag is mogelijk gemaakt door:

Vliegveld Midden-Zeeland
Enno & Remco Belderok