Guusje werd alsnog Hoogvlieger vanaf Lelystad Airport

01 juli 2024

Op zaterdag 18 mei was het zover, onze dochter Guusje mocht gaan vliegen. En wij als ouders, zusje en broertje mochten mee om dit grootse moment met haar mee te beleven.

Met héél veel zin stapten wij in de auto, helaas een half uurtje voor Seppe kregen wij een telefoontje dat het vliegen door weersomstandigheden niet door kon gaan. Na overleg hebben we besloten toch door te rijden om in ieder geval te genieten van de festiviteiten er omheen. En wat een feestje was dat!!! Van de truck in de brandweerauto, in de zijspan, in de politieauto en weer opnieuw. En dit allemaal mogelijk gemaakt door zoveel lieve vrijwilligers! Ruim een maand verder, krijgen wij nog steeds een warm gevoel als wij terugkijken op deze fantastische dag.

Op deze dag hadden wij ook kennis gemaakt met Merijn, onze piloot. Hij zou Guusje persoonlijk gaan vliegen op een nader te bepalen datum. Die datum werd gepland op zaterdag 15 juni maar ook nu waren de weergoden ons niet goed gezind. Het gezegde 3x is scheepsrecht, klopt helemaal. Zaterdag 28 juni kregen we toch echt een "GO". Na een korte uitleg en een uitgebreide fotoshoot stapten we het vliegtuig in: we vlogen over het huis van opa en oma in Harderwijk die achter in de tuin stonden te zwaaien, daarna naar Guusje haar huis in Ermelo, naar haar school in Amersfoort en via Almere weer terug naar vliegveld Lelystad. Onderweg mocht Guusje zelf sturen en wat deed ze dat goed! Na afloop kreeg ze een heus Hoogvliegers-diploma en wat was ze trots (en wij op haar)! Wat een onvergetelijke ervaring, en wat een topper is Merijn!

Een diepe buiging voor iedereen bij Stichting Hoogvliegers, onze dank is groot!

Met een warme groet,

Alfred, Rachel, Guusje, Daantje en Bas