Hoogvlieger Emila vloog mee vanaf Eindhoven

19 juli 2024

Tegen 13.00 uur kwamen we aan bij de ingang van het Luchtmacht gedeelte op Eindhoven Airport. De piloot was er al snel en na het ophalen van de bezoekerspassen mocht tot zijn schik het broertje van onze Hoogvlieger meerijden in zijn gave auto. We reden helemaal naar de andere kant van het vliegveld waar de vliegclub gevestigd is. Als eerste kreeg onze Hoogvlieger onder het genot van een warme chocolademelk uitleg en werd er een vluchtplan samengesteld voor de te vliegen route. Ze wilde heel graag over haar woongroep vliegen en over de woonplaats van papa, mama en haar broer. Dat kon natuurlijk geregeld worden!

Samen met de piloot mocht ze haar eigen vlucht aanmelden bij de verkeersleiding van Schiphol die het vervolgens weer door zouden geven aan de verkeerstoren in Eindhoven. Toen alle vinkjes op groen stonden en de vlucht geaccepteerd was, werd het tijd om het vliegtuig te gaan inspecteren. Dat deed onze Hoogvlieger samen met haar broertje. Nadat alles in orde bleek nam onze Hoogvlieger samen met haar papa en de piloot plaats in het vliegtuig. Mama en haar broer bleven veilig aan de grond, want niet iedereen durft zo stoer te zijn!

Na even wachten op de zijweg van de landingsbaan, was het dan toch echt zover. Ze gingen de lucht in. Wat een ervaring voor onze Hoogvlieger en ook al was het regelmatig best spannend, ze maakte bijna de hele vlucht rond. Na zo’n 25 minuten landden ze weer en kon ze haar brevet in ontvangst nemen. Dankjewel Stichting Hoogvliegers voor deze geweldige ervaring en fantastische middag ????

Hoogvlieger Emila en haar broertje en ouders