Mike Breeman
17 oktober 2010Droomvlucht op zondag 17 oktober 2010 vanaf Zestienhoven
Mike en ik vonden het heel erg leuk , want we hadden nog nooit gevlogen. We boften met het weer, want het was een hele heldere zonnige dag. Van onze piloot Erik kreeg mijn broer een T-shirt en een petje. Voordat we vanaf Vliegclub Rotterdam naar het vliegtuig mochten lopen , kregen we eerst een veiligheidsjasje aan.
Via de vleugel stapten we in en deden we een koptelefoon op. Onze piloot moest toestemming vragen aan de verkeerstoren om naar de startbaan te mogen. Met een gigantische snelheid vlogen we de lucht in. We vlogen over Gouda, de Reeuwijkse Plassen en Dordrecht. Onderweg zagen we veel weilanden, koeien, sportvelden, de spoorbrug van Dordrecht en veel waterwegen. We gingen wel 200 km per uur op een hoogte van ong. 300 meter boven de grond. Ook vlogen we eventjes door de wolken. Dat was ong. 1 km. hoog. Toen we weer terug gingen voelde je dat we de grond raakten. De piloot moest alle knopjes uit doen en toen we uit het toestel waren weer netjes op z’n plaats duwen.
Mike en ik vonden het heel erg leuk , want we hadden nog nooit gevlogen. We boften met het weer, want het was een hele heldere zonnige dag. Van onze piloot Erik kreeg mijn broer een T-shirt en een petje. Voordat we vanaf Vliegclub Rotterdam naar het vliegtuig mochten lopen , kregen we eerst een veiligheidsjasje aan.
Via de vleugel stapten we in en deden we een koptelefoon op. Onze piloot moest toestemming vragen aan de verkeerstoren om naar de startbaan te mogen. Met een gigantische snelheid vlogen we de lucht in. We vlogen over Gouda, de Reeuwijkse Plassen en Dordrecht. Onderweg zagen we veel weilanden, koeien, sportvelden, de spoorbrug van Dordrecht en veel waterwegen. We gingen wel 200 km per uur op een hoogte van ong. 300 meter boven de grond. Ook vlogen we eventjes door de wolken. Dat was ong. 1 km. hoog. Toen we weer terug gingen voelde je dat we de grond raakten. De piloot moest alle knopjes uit doen en toen we uit het toestel waren weer netjes op z’n plaats duwen.