Hoogvliet doneert 21.100 euro aan Hoogvliegers
30 september 2015ALPHEN AAN DEN RIJN – De stichting Hoogvliegers heeft ruim 21.000 euro ontvangen van supermarktketen Hoogvliet. De formule organiseerde twee acties waarbij zij geld inzamelde voor dit goede doel.
Zo doneerde Hoogvliet van alle 1,5 liter flessen Coca-Cola die in de maand augustus verkocht werden 0,05 euro aan Stichting Hoogvliegers. Daar bovenop doneerde Hoogvliet van ieder verkocht brood in folderweek 34 0,10 euro aan Stichting Hoogvliegers. De gezamenlijke opbrengst van beide acties bedraagt 21.110 euro. Algemeen directeur Siep de Haan van Hoogvliet overhandigde dit bedrag op zaterdag 26 september, tijdens de Hoogvliegersdag in Hilversum, symbolisch aan Jeroen Engelkes, voorzitter van Stichting Hoogvliegers.
Betrokken
Supermarktketen Hoogvliet heeft zich begin 2014 als sponsor verbonden aan Stichting Hoogvliegers voor de Hoogvliegersdagen in Wassenaar, Rotterdam, Hilversum en Amsterdam. De Haan: “Hoogvliet is als bedrijf enorm betrokken bij haar omgeving. Wij vinden het belangrijk lokale evenementen als de Hoogvliegersdagen te steunen en hopen van harte dat de kinderen die aanwezig zijn een geweldige dag beleven.”
Inspanning
Om een verdere uitbouw van de samenwerking te realiseren en de algemene bekendheid van dit mooie doel te vergroten vindt Hoogvliet het belangrijk haar klanten hierbij betrekken. Het doel is om ieder voorjaar een jaarlijks terugkerende Hoogvliegersweek te organiseren waarbij de klant, door minimale inspanning, op een ludieke manier mee kan sparen. Om de ideeën te testen startte Hoogvliet in augustus met een tweetal acties, en met succes.