Max werd Hoogvlieger boven Toverland

27 mei 2024

Ik ben Max, 12 jaar en ik woon in Someren. Ik heb ASS en zit in het eerste jaar van HAVO/VWO op de Berkenschutse in Heeze. Nadat papa me opgegeven had kreeg hij al snel een berichtje van Piloot Jeroen of we vanaf Grefrath Duitsland wilden vliegen in plaats van Eindhoven. Op zaterdag 25 mei mocht ik al vliegen samen met Jeroen. Ik kreeg een shirt en een pet van Stichting Hoogvliegers. Dat heb ik nog snel voor vertrek aangedaan. Ik vond het erg spannend maar in de auto naar het vliegveld heeft Jeroen al heel veel uitgelegd. Dat vond ik erg interessant. En wist ik waar ik naar moest kijken bij het vliegtuig. Op het vliegveld aangekomen heeft Jeroen samen met papa het vliegtuig uit de hangar getrokken. Ik heb alles eens goed bekeken en Jeroen heeft nog veel uitgelegd. Toen was het tijd om te vertrekken. Het opstijgen was best eng want je gaat ineens de lucht in. Maar toen we eenmaal aan het vliegen waren was ik dat zo vergeten. We vlogen boven Toverland en hebben gekeken of we nog attracties zagen die nog open waren. Van één attractie konden we zien dat die het deed. Toen zijn we naar Someren gevlogen en heb ik als eerste ons huis gevonden! Dat was cool om te zien. Ook zag ik de ijssalon van ons dorp. En we zijn nog over natuurgebied De Peel gevlogen. Ik vond het een superleuke ervaring! En ben blij dat ik mee mocht.

Jeroen en Stichting Hoogvliegers heel erg bedankt dat ik mee mocht. Ik zal dit nooit vergeten.