Zakariya vloog als Hoogvlieger over zijn huis en school

26 juli 2024

Helaas ging de Hoogvliegersdag in Twente eerder deze maand niet door vanwege het slechte weer. Het blijft Nederland en met het weer weet je het maar nooit. Veiligheid staat natuurlijk voorop en dus mochten wij kiezen voor een ander moment. Na onze keuze te hebben doorgegeven werd onze voorkeur een vlucht vanaf Lelystad Airport en al snel was
er een piloot beschikbaar om ons een onvergetelijke dag te gaan bezorgen. Paul belde om een afspraak te maken en zo stonden wij op zondag 21 juli om 14:00 op het vliegveld. Zakariya was laaiend enthousiast want al langer heeft hij het over vliegen en
vliegtuigen. Papa, mama en broertje Noussayr waren ook mee en we mochten met z’n allen mee naar boven voor de briefing. Er werd gekeken naar het weer, want welke kant konden we op vliegen….. Gelukkig, we konden ook over ons huis gaan! Toen kwam Zakariya met een goed idee, omdat hij TOS (taalontwikkelingsstoornis) heeft zit hij helemaal in Amersfoort op school. Normaal is dat best ver rijden vanaf ons huis in Veenendaal, maar met een vliegtuig natuurlijk niet!

Op pad! De route was gepland, nu de check van het vliegtuig. Samen met piloot Paul en papa een rondje om het vliegtuig. Wat interessant allemaal. Nu snel instappen hoor! We gingen nog niet direct van start, er moest eerst nog even worden getankt. Dat gaat wel even anders als het tanken van een auto!

Daarna eindelijk van start, papa vloog mee want alleen is het natuurlijk wel een beetje spannend voor een jongen van net 6.
Wat rijdt een vliegtuig toch snel! En wat ben je snel boven in de lucht. Eenmaal op hoogte genoten we van al het uitzicht. Het ziet er toch heel anders uit zo van boven. Redelijk snel kwamen we over Veenendaal, daar hebben we wat rondjes boven ons huis gevlogen om vervolgens via Rhenen naar Amersfoort te gaan. In Rhenen is ons vliegtuigje zelfs nog door familie gespot want papa zat achterin foto’s te maken maar was ook aan het appen met de achterblijvers. In Amersfoort was de school wel even zoeken maar we wisten ongeveer waar we moesten zijn. Ook hier hebben we een rondje gevlogen om vervolgens terug te gaan richting Lelystad. Het landen verliep allemaal heel soepel en Zakariya was toch ook wel weer blij om mama en zijn broertje te zien.

Eenmaal weer terug heeft Zakariya nog een echt diploma gekregen ondertekend door Paul en met zijn eigen handtekening, want ja, als je dan net zelf leert om te schrijven hoort dat er ook wel bij. Het was een geweldige ervaring, eentje om nooit meer te vergeten! Bedankt aan Paul en aan de Stichting Hoogvliegers! Blijf vooral doorgaan met wat jullie doen!