Hoogvlieger Cas vloog vanaf Hilversum

26 september 2024

Eindelijk was het zo ver, Cas mocht samen met mama en broertje Luc gaan vliegen! Het was een prachtige zomeravond, zonnig en met heel helder zicht. De piloot Jurrien zorgde voor een prettige kennismaking en daarna werd het vliegtuig zorgvuldig geïnspecteerd. Toen was het tijd om in te stappen en papa uit te zwaaien.

Een paar minuten later waren we al in de lucht, wat gaat dat snel en makkelijk met zo'n klein vliegtuigje. Cas was er op de grond nog van overtuigd dat hij echt niet zelf een vliegtuig kon besturen, maar eenmaal in de lucht bleek hij dit prima te kunnen. Een flink deel van de vlucht heeft hij zelf gestuurd, terwijl wij achterin genoten van het prachtige uitzicht op Hilversum, het IJsselmeer, Utrecht en uiteindelijk Zeist. Vanuit de lucht ons huis vinden bleek overigens nog een behoorlijke uitdaging voor mama, maar het huis staat toch echt op de foto's.

Na de landing hebben Cas en de piloot het Hoogvliegersdiploma getekend en was er nog even tijd om iets te drinken en na te kletsen over de vlucht.

Piloot Jurrien en Stichting Hoogvliegers, heel erg bedankt voor deze super bijzondere ervaring!