70 Hoogvliegers vlogen vanaf Lelystad Airport

17 oktober 2024

Zaterdag 12 oktober stond er weer een grote Hoogvliegersdag op het programma. Er werden 70 kinderen verwacht op de luchthaven Lelystad voor een hele bijzondere ervaring.

De dag begon met een bezoek aan de brandweerkazerne in Lelystad waar de inschrijving plaatsvond. Bij de inschrijving kregen de kinderen hun Hoogvliegers shirt en petje en natuurlijk de uiterst belangrijke boardingpas voor een hele bijzondere vlucht. Vanaf de kazerne gingen de groep in een konvooi van vrachtwagens, ambulance en motoren richting de hangaar van Zeusch Aviation die de toepasselijke naam ‘Friendship’ draagt. Daar werden zij begroet door reuze knuffeldieren en de vele vrijwilligers die deze dag hebben ondersteund.

Op de luchthaven waren maarliefst 18 vliegtuigen beschikbaar om de eerste groep met kinderen mee te nemen voor een onvergetelijke vlucht waarbij sommige in een heus KLM uniform zijn gaan vliegen.

In de hangaar was er van alles te zien en te doen. De douane was aanwezig met in beslag genomen dieren en konden de kinderen zelf een koffer door de scanner doen om te zien of er niets in verstopt zat. Er kon ook een vliegtuig geknutseld worden waarmee gekeken werd wie het verste kon vliegen op een bijna echte landingsbaan en stonden er meer spelletjes die gespeeld konden worden.

Buiten op het platform kon er geknuffeld worden met echte konijnen en was de Brandweer van vliegbasis Lelystad met maar liefst 2 grote brandweerwagens aanwezig. Hierbij mochten de kinderen zelf ervaren hoe het is om zelf met brandweergereedschap een fiets in stukken te knippen.

De lunch bestond natuurlijk uit een heerlijk patatje en snackje en konden de ouders tussendoor genieten van een echte kop koffie.

Na een enerverende dag is iedereen met mooie herinneringen weer naar huis gegaan en hebben ruim 70 Hoogvliegers hun diploma gekregen.

Onze dank gaat uit naar Lelystad Airport, Brandweer Lelystad, Brandweer Lelystad Airport, Zeusch Aviation, Leaseweb, Pia en haar knuffels, Hoogvliet supermarkt, de knuffelkonijnen, de prinsessen, Family Mijdrecht, de douane en al onze piloten en vrijwilligers.

Klik hier voor alle foto's.